חזון

התבססות על 'לעשות את' ולא 'לדבר על'
עיסוק בריקוד מאפשר הקנייה ישירה של התנהגויות ושל הערכים הנ"ל מבלי צורך להצהיר עליהם תיאורטית. התכנית עושה שימוש בשפת הריקוד על מנת לעודד אינטראקציה חברתית חיובית.
מערכתיות
פעילות ישירה בקרב ילדים, תוך שילוב שיח והשפעה על צוות חינוכי, הורים ובמידת האפשר בית הספר והקהילה.
מכוונות תוצאות
התשומות תהינה ברמת ילדים, צוות חינוכי והורים. הלמידה מבוצעת ומעודדת הישגים והצלחה.
כמו כן, תלווה התכנית בהערכת התהליך ותוצריו.
למידה מהצלחות
פיתוח כלים לניתוח פעולות/תהליכים שזכו להצלחה. ממצאי הניתוח מסייעים לשחזור והרחבה של מרכיבים מקדמי הצלחה.
שילוב תכנית הלימודים
כיתות רוקדות איננה רק תכנית לריקודים סלוניים. התכנית נוגעת בתחומים הבאים – שירה, כתיבת חיבור, מדעי החברה, תולדות המשפחה, אמנות ויזואלית, מנהגים ותלבושות, חקר ארצות, מוסיקליות, שימוש בשפה האנגלית והספרדית.